Peregrin versenyről

Októberben elindult a Peregrin – Az elveszett adatok nyomában című online iskolatörténeti verseny, látványos számítógépes kalandjátékkal. A verseny célja az volt, hogy a résztvevő diákok komplex módon, több tantárgy ismereteit integrálva szerezzenek tudást, valamint jobban megismerjék saját közösségüket és a református egyházi oktatás történetét. A Peregrin 3 fordulós volt, október elejétől november végéig tartott. Az egyéni komplex feladatok mellett, a csapatoknak készíteni kellett iskolaújságot, plakátot, az iskolát bemutató film forgatókönyvét, a templomról videófilmet, a város értékeit bemutató online összeállítást, a versenyt végigkísérő blogot. Továbbá számos kutatómunkát is teljesíteniük kellett.

Magvetősök a legjobbak között

A vetélkedőn református fenntartású iskolák 7-10. évfolyamos diákjainak csapatai vehettek részt a teljes Kárpát-medencéből. Az izgalmas virtuális utazáson 177 csapat 777 diákja versenyzett a bajnoki címért. Az aktív csapatokat mintegy 86 mentor segítette, nélkülük a verseny nem valósulhatott volna meg. Decemberben kiderült, hogy a Magvető Református Általános Iskola csapata a (M)érték követők bekerült a legjobb és legsikeresebb versenyzők közé.

Magvetős csapat a Kárpát-medence legjobbja

Január 25-én került sor Budapesten a 110 éves Zsinati székház üléstermében az ünnepélyes díjátadóra. Az eredményhirdetésen lett nyilvánvaló, hogy a Magvető Református Általános Iskola csapata a (M)érték követők a 177 csapatból az első helyen végzett. A csapat tagjai: Baráth Salamon csapatkapitány, Lipcsei Emese, Látkóczki Lilla, Szabó Dániel, Schreyer József és Izsó Balázs. Mentoruk: Baráth Andrea intézményi lelkész, hitoktató. A nyertes csapat tagjait számos ajándékkal és fejenként egy-egy tablettel is jutalmazták. A diákok és mentoruk Istennek adtak hálát a felejthetetlen élményért és kimagasló teljesítményért.

Új módszertani koncepció

A verseny sikere és a pedagógusok visszajelzései igazolták az alkotók módszertani koncepcióját, a gyerekeket magával ragadta a Peregrin látványos grafikája és izgalmas történetvezetése, a játékos tanulást segítő keretrendszer hatékonyan támogatta a tudásátadást. A Games for Business Kft., a Pazirik Kft. és a Digitális Legendárium együttműködésével fejlesztett rendszer segítségével számos egyedülálló digitális tartalommal ismerkedtek meg a résztvevők. Ilyenek például a 360 fokban bejárható virtuális terek, körbeforgatható tárgyak, animációs- és dokumentumfilmek. A játék tananyag-elemeit a közeljövőben a Református Tananyagtárban (reftantar.hu) is közzéteszik.

 „4K” a református oktatásban

Pompor Zoltán, a Református Tananyagfejlesztő Csoport szakmai vezetője elmondta, hogy verseny kidolgozása az un. 4K (kreatívítás, kooperáció, kommunikáció, kritika) oktatási rendszeren alapult, és az eddigi adatok alapján bevált a módszertan. A tapasztalatok irányt mutatnak a református tananyagfejlesztésben.

Baráth Andrea